Sims

När jag var runt 8 år fick jag höra talas om Sims för första gången. Min mamma hade hört om det på jobbet, så en dag kom vi fram till att vi skulle köpa Sims 2 och testa det. Det är ca 8år sedan. Idag är jag en aktiv spelare av spelet och i stort sätt alla expanisonspack som kommit ut till Sims 2, 3 och 4. Jag har sedan en tid övervägt att börja göra Sims och andra sorters spel videos på youtube, men det blir aldrig av. Och vem skulle ens kolla på dem? :P
 
 
För mig är Sims där jag kan testa på allt. Vem har inte tagit bort alla stegar och satt staket runt polarna när det befunnit sig simmar i, bara för att se vad som händer? Vem har inte koden "motherlode" inbränt i fingrarna att man inte ens behöver kolla ner på tangenterna när man skriver? I och för sig kollar jag själv i stort sätt aldrig ner på tangentbordet när jag skriver. Vilken dataanvändare jag har blivit XD Oftast brukar jag se andra som kollar ner många gånger medan de skriver på sina datorer. Kan erkänna att man känner sig ganska stolt när man inte ens behöver kolla ner utan kan skriva snabbt utan att kolla. Visst, några gånger måste man rätta något. Men det är helt okej :)

Var var vi? Just det. Sims. Ett av mina största svagheter när det gäller Sims är att jag alltid bygger allt för stora rum och även skaffar många många barn till mina simmar. Jag håller på med 100-baby challenge familjer. Nån dag ska jag lyckas! :)

Här på bloggen kommer ni få se många saker från bland annat Sims. Exempelvis tips och tricks från mig, berättelser och bilder från mina familjer. Om ni vill se sånt som jag inte lägger ut eller att ni vill se mig spela på youtube så får ni gärna skriva det i en kommentar. 

See ya

Kommentera här: